luni, 20 ianuarie 2014

CORNULETE CU NUCI MACINATE

  


Salut prieteni! Cornurile cu umplutura de nuca macinata sunt unele dintre preferatele mele, merita incercate. Le-am pregatit dupa Anul Nou, mai exact pentru Boboteaza, dar le puteti pregati oricand, pentru weekend sau alte sarbatori, rezista (asta daca nu sunt mancate) timp de 1 saptamana, astfel ca le puteti face din timp. 
Pregatim aluatul din urmatoarele ingrediente:
- 250 -300 gr. faina (depinde de tip)
- 125 gr. unt rece (eu am pus margarina)
- 3 linguri smantana
- 2 galbenusuri de ou
- 75 gr. zahar pudra
- putina sare
Se amesteca toate ingredientele pana se obtine un aluat. Se da la rece pentru 1 ora. Dat fiind ca eu am pus margarina nu a mai fost nevoie si oricum nu am mai avut rabdare sa tin aluatul la rece, asa ca l-am folosit imediat dupa ce am pregatit umplutura: cele 2 albusuri de oua ramase le-am batut spuma tare, am adaugat 125 gr. zahar pudra si 120 gr. nuca macinata (poate sa intre chiar 150 gr. nuca macinata, asta depinde de marimea oualor si implicit de cantitatea de albus). Puteti adauga putina scortisoara sau esenta de rom pentru un plus de savoare.
 Se intinde aluatul la o grosime de 3 mm, se taie in cercuri de 7 cm diametru (va folositi de un pahar.)
 Aluatul ramas se poate refolosi. Pe fiecare cerc se pune umplutura pe centru.

 Restul de aluat de langa umplutura se unge usor cu galbenus de ou pentru a nu se dezlipi la copt, apoi se incearca sa se inchida ca un con sau cornet lasand o parte de umplutura la vedere. Se apasa usor cu degetele pentru a se lipi marginile de aluat.

 Se aseaza pe hartie de copt in tava si se dau la copt pentru aproximativ 15  minute la 175 grade Celsius.



 Dupa racire se pudreaza cu zahar pudra vanilinat.

                                                                S-aveti pofta!                                                                    

Un comentariu:

mikaela spunea...

Cred ca atat aluatul cat si umplutura sunt potrivite si pentru rulouri(cornete)umplute .