marți, 1 martie 2011

RULADA OCHELARI CU LAPTE PRAF

Dragii mei si mai ales dragele mele va salut cu ocazia primei zile din luna martisorului si va doresc multa sanatate si "cat cuprinde". Propun sa incepem luna cu ceva dulce; ei bine da, ca doar e 1 MARTIE, de aceea va propun o reteta simpla, rulada ochelari cu lapte praf foarte-foarte delicioasa.

Avem nevoie de :
Pentru blat:
- 4 oua
-150 gr. zahar
- 150 gr. faina
- 3 linguri Nesquick sau orice alta cacao instant
Pentru crema:
- 150 ml apa
- 170 gr. zahar
- 100 gr. unt
- 200 gr. lapte praf
- 50 gr. nuca cocos razuita
Pentru decor: 1 patratel de ciocolata menaj cu 2 linguri ulei si putina nuca de cocos
La blat mixam ouale cu zaharul si un praf de sare pana isi dubleaza volumul si se deschid la culoare
dupa care incorporam treptat faina si cacaoa instant amestecand de jos in sus.


Punem compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu, timp de 15-20 minute.


Blatul copt se rastoarna pe o hartie de copt tapetata cu zahar si se ruleaza cu grija.



La crema fierbem apa cu zaharul pana se leaga siropul. Se ia de pe foc se adauga untul si se amesteca pana se topeste.

Se adauga apoi laptele praf si nuca de cocos.


Crema obtinuta se intinde peste blatul racit, si apoi se ruleaza si de-o parte si de alta. Eu am pus rulada asta intr-o tava de cozonac pentru ca sa nu iasa crema (care este moale) afara.

Din cubuletul de ciocolata de menaj cu 2 linguri ulei se face o ciocolata lichida subtire (topita pe aburi binenteles) se orneaza rulada ochelari (eu am folosit o pensula pentru aceasta operatiune) si imediat se presara nuca de cocos razuita. Se da apoi la rece cateva ore bune si uitati ce a iesit:
Merita sa o incercati macar o data deoarece crema este absolut dementiala atat este de buna. Cred ca este potrivita acum de martisor iar pe aceasta cale urez tuturor mamelor, doamnelor si domnisoarelor un sincer La Multi Ani si va ofer cu drag cate o feliuta din aceasta rulada.

 

2 comentarii:

andreea spunea...

cred ca e foarte buna
intotdeauna mi-a placut combinatia de lapte praf in prajituri si sunt sigura ca e delicioasa
am sa o incerc si eu

monaluca spunea...

Andreea este intr-adevar delicioasa, si mie imi place laptele praf in prajituri, se pare ca avem aceleasi gusturi, curand voi mai posta ceva cu lapte praf.