duminică, 6 septembrie 2009

PRAJITURA REGALA


Aceasta prajitura "extrem" de gustoasa poate fi facuta din 3 sau 4 foi. Aici are 4 foi.
Avem nevoie pentru fiecare foaie de:
- 3 oua
- 3 linguri zahar
- 1 lingurita bicarbonat stins cu lapte fierbinte sau putina zeama de lamaie
- 2 linguri de faina alba
- 5 linguri nuca macinata.
Pregatim foile pe rand. Pentru inceput se separa ouale, (galbenusurile se pun deoparte intr-un bol),
se bat albusurile de la 3 oua cu un praf de sare, se adauga 3 linguri de zahar, 1 lingurita de bicarbonat stins cu lapte fierbinte,
se adauga cele 2 linguri de faina

si la urma cele 5 linguri de nuca macinata.

Atentie! cand se pune nuca se roteste incet cu lingura de lemn sau cu un tel mai micut ca sa nu scada compozitia de albus. Se fac 3 foi. Fiecare foaie se face pe rand (1 foaie din 3 oua). Se intinde compozitia unei foi cu lingura in tava pe hartie de copt

si se dau la copt la foc potrivit. Se are grija sa nu se arda.
CREMA - Galbenusurile de la toate cele 9 oua se pun pe abur cu 200 gr. zahar farin si cu 5 pliculete de zahar vanilinat. Se amesteca bine-bine si se lasa pe abur pana se ingroasa, amestecandu-se continuu.
                                                
Separat 1 unt de 250 gr. sau o margarina (eu de obicei folosesc Rama pentru prajituri ) se bate spuma
si se amesteca cu crema de galbenusuri dupa ce aceasta s-a racit. Asa arata crema finala

Se ung foile cu crema obtinuta


iar deasupra se unge mai usor (asta in cazul in care NU ornam cu glazura de ciocolata ci punem ciocolata razuita sau ce mai doriti voi). Aici eu am ornat-o cu ciocolata rasa si este facuta din 3 foi. 
               

Insa am facut aceasta prajitura si din 4 foi si asta deoarece este prajitura preferata a familiei de aceea am dorit sa o fac cat mai "voluminoasa". Acum am ornat-o cu glazura din ciocolata.
Am preparat glazura astfel: 2 cuburi de ciocolata de menaj (maruntite cu cutitul) cu 2 linguri de ulei le-am topit (fara sa le fierb) pe baie de abur
si cand s-a topit glazura rezultata care arata cam asa

am asezat-o frumos si uniform pe ultima foaie de prajitura (pe care am rasturnat-o cu hartia de copt in sus, apasand usor pe suprafata hartiei ca sa adere foaia la crema de dedesubt, apoi inlaturam hartia de copt)
                                                              
                                    
Asa arata prajitura cand este gata

Si cateva feliute si pentru voi din pacate doar virtuale.

40 de comentarii:

Raluca spunea...

Vreau sa-ti multumesc pentru minunatele tale retete foarte bine explicate. Vreau sa-ti spun ca am incercat multe din prajiturile tale, insa aceasta mi-a placut cel mai mult.

Anonim spunea...

Pare tare buna prajitura. O voi incerca, fiindca ai mei sunt topiti dupa deserturi cu nuca.Felicitari pentru retete si pentru felul in care explici pas cu pas ceea ce trebuie facut.

monaluca spunea...

Raluca iti multumesc pentru vizita pe blogul meu si iti marturisesc ca si noua dar mai ales sotului meu ii place aceasta prajitura. Te mai astept!

monaluca spunea...

Pentru Anonim Este intr-adevar foarte buna prajitura regala, este preferata noastra de fiecare sarbatoare o pregatesc. Sa-mi spui daca ai incercat-o cum ti s-a parut. Multumesc pentru felicitari si te mai astept pe blog.

Anonim spunea...

multumim pentru reteta!este extraordinara!o voi pregati acum de sarbatori!

monaluca spunea...

Pentru Anonim - ma bucur mult ca iti place reteta mea de prajitura regala, si eu o voi pregati de Sarbatori.

ramona spunea...

Multumesc pentru reteta.Am facut/o si eu duminica trecuta si este foarte, foarte bunaaaaaaaaaaaaaa si usor de preparat. Am sa o fac cu siguranta si de sarbatatori.FELICITARI si multumesc inca o data.

Ruben spunea...

Buna...in primul rind felicitariii'superba reteta,sunt bucatar de prima clasa in Portugalia,si vreau sa spun doar atit simplu, dar magnific Felicitari ar trebui sa participi la furculita de aur

monaluca spunea...

Ruben ma bucur ca iti place reteta; este intr-adevar o reteta simpla insa foarte delicioasa; cat despre concursul de care mi-ai scris, sincer iti spun nu am auzit de el; poate vrei tu sa-mi dai niste detalii; iti multumesc pentru aprecieri!

monaluca spunea...

Ramona iti multumesc pentru felicitari, ma bucru mult ca ai incercat-o si ca ti-a placut atat "pregatirea" ei cat si rezultatul obtinut. Te mai astept pe blog!

Anonim spunea...

am sa incerc si eu prajitura arata minunat!!as avea o intrebare daca fac din patru foi imi ajunge crema pt toate patru? si multe felicitariiiiii pt tot ce postezi pt noi!!!!

monaluca spunea...

Pentru Anonim: chiar daca o faci din 4 foi, crema va fi suficienta, asta deoarece crema se va "imbogati" cu cele 3 galbenusuri ramase de la ouale folosite la prepararea celei de-a 4 foi, chiar fara sa mai adaugi zahar in plus; oricum atunci cand umpli foile cu crema vei pune un pic mai putina decat se pune deobicei, astfel incat sa ajunga. Multumesc pentru felicitari!

lory spunea...

tocmai acum incerc sa fac prajitura si nu inteleg de ce la tn compozitia pt foaie e mult mai groasa ca a mea si e alba !!!a mea a iesit putin cam galbena!!si nu am tel sa amestec a batut totul pt foi cu mixterul??a ta e mult mai groasa ca a mea:((!!daca poti sa imi spui unde am grestit!!multumescccc

Anonim spunea...

am facut si eu prajitura asta dar din pacate nici pe departe nu e cum e aici in fotografii.am schimbat ouale si faina de doua ori si tot nu a crescut fooile si crema am amestecat`o ffff bn si zaharul nu sa topit!!!am aruncat doua foi!!!!nu stiu care e secretul foilor!!oricum felicitari la cum ti-a iesit tie daca chiar ti-a iesit asa!!

monaluca spunea...

Pentru Anonim: Foile nu trebuie sa creasca foarte mult, dar ca sa creasca trebuie sa adaugi bicarbonatul de sodiu stins in lapte fierbinte; iar la crema se pune zahar pudra (eu nu stiu de care ai pus tu); ca sa ai siguranta ca se topeste poti sa mixezi crema inainte de a o pune pe baie de aburi pana se face spuma, apoi se pune la fiert; ce pot sa spun altceva decat succes la urmatoarea!

monaluca spunea...

Ptr Lory: foile inainte de coacere sunt aproape albe din cauza ca sunt facute din albusuri, dupa coacere nu vor mai arata asa; apoi ca sa creasca bicarbonatul de sodiu trebuie stins in lapte fierbinte;chiar daca bati cu mixerul albusurile ptr foaie nu e nici o problema dar atunci cand adaugi faina si nuca macinata amesteci compozitia la viteza 1 cu mixerul, sau chiar si cu o lingura normala dar amesteci incet in ideea de a nu scadea albusurile; nu e chiar asa de complicat; succes la urmatoarea!

nikoletaa spunea...

Arata asa bine :) Pentru glazura cate grame de ciocolata se folosesc?

monaluca spunea...

Ptr. nikoletta - eu folosesc intotdeauna 2 cuburi de ciocolata de menaj, adica 100 gr. pe care o topesc pe baie de aburi; este suficienta pentru intreaga suprafata a prajiturii.

Anonim spunea...

D-na MONA ,am o rugaminte-
sa-mi spuneti cat de mare este tava
Mirela

monaluca spunea...

Ptr. Mirela: tava pe care o folosesc la Prajitura Regala are dimensiunile:32x22 cm, este tava pe care o folosesc deobicei la aproape toate prajiturile facute.

Anonim spunea...

super prajiturica asta,musai o incerc maine!!!am 150 de retete de prajituri,dar asta m-a cucerit prin simplitatea si aspectul ei,sper sa-mi iasa la fel!O SA REVIN CU DETALII DUPA!!!:))))

Anonim spunea...

Am pregatit praji asat,am papat-o si o mai fac!!!FFFF buna!!

Anonim spunea...

Super arata prajitura! am incercat si eu mai demult sa o fac insa mi-au iesit foile tare moi si lipicioase nu stiu de ce... o sa mai incerc si reteta ta! am o intrebare: untul pt crema, trebuie sa aiba cel putin 80% grasime, nu? sau eu, cel putin, asa stiam. Felicitari pt retete, sunt foarte explicite! :)

monaluca spunea...

Dupa racire intr-adevar foile devin moi si putin lipicioase, dar asta nu ii schimba gustul cu nimic; daca preferi sa faci cu unt iti sugerez un unt de calitate de cel putin 80% grasime si atunci cand amesteci cu untul, crema fiarta pe aburi sa fie complet racita. Succes!

Anonim spunea...

Buna! In crema nu se pune deloc faina? Multumesc!

monaluca spunea...

In crema nu se pune faina!!!

Anonim spunea...

in loc de nuca macinata se poate pune mac?

monaluca spunea...

Cred ca ai putea pune si mac, eu nu am facut niciodata, dar daca incerci sa ne spui si noua cum iti reuseste.

Zuza spunea...

Foarte buna, am incercat-o dupa reteta ta si a iesit foarte bine. A disparut rapid dar mi-a facut mare placere ca a avut succes. Multumesc frumos! :)

monaluca spunea...

Ma bucur! Sa va fie de bine!

Georgiana Nadia Dumitru spunea...

Buna,acum fac prajitura ta.si cred ca am o problema cu crema. Galbenusurile cu zaharul pudrasunt pe aburi de mai bine de 20minute si nu pare sa se ingroasa. O mai laa mult,sau e ceva in neregula?? Multumesc frumis

monaluca spunea...

Salut Georgiana, da mai treuie lasata crema daca nu s-a ingrosat deloc, oricum dupa racire se va mai ingrosa. Spor la prajiturit!

Anonim spunea...

Vroiam sa va întreb la ce temperatura si pentru cat timp ați copt foile?
De asemenea mă interesa dacă cantitatea de lapte folosită pentru a stinge bicarbonatul a fost decât să dizolve o linguriță de bicarbonat sau mai mult?

Anonim spunea...

La crema de galbenusuri se poate adauga si putin lapte (9 linguri) inainte de a o pune la bain-marie?

monaluca spunea...

Temperatura de coacere pentru foi 170 grade, timp aproximativ 10-15 minute, depinde si de cuptor. Pentru a stinge bicarbonatul 1-2 lingurite de lapte.

monaluca spunea...

La crema de galbenusuri eu nu pun lapte, nu am pus niciodata dar stiu ca la creme asemanatoare se poate pune, nu stiu sa va indic cantitati de lapte daca doriti sa puneti iar daca va hotariti sa adaugati ma gandesc ca va creste si timpul de preparare.

Anonim spunea...

Ce dimensiune are tava? Felicitări pt site si pt efortul tău de a ne bucură si pe noi cu toate bunatatile tale

monaluca spunea...

Ptr. anonim:tava pe care o folosesc la Prajitura Regala are dimensiunile:32x22 cm, este tava pe care o folosesc deobicei la aproape toate prajiturile facute. Multumesc pentru felicitari!

Larisa Constantinescu spunea...

Hey am incercat si eu reteta ta de prajitura. La toata familia lea placut. Mie mi sa parut ca crema de galbenus avea putin gust de galbenus chiar si dupa ce am adaugat untul. Poate asa trebuie si nu sunt eu obisnuita cu crwma?!?! Multumesc pt idee

monaluca spunea...

Larisa, ma bucur ca v-a placut! Creama fiind din galbenusuri este normal sa aiba gustul ingredientelor din care e facuta. Te mai astept la mine pe blog si iti doresc o duminica frumoasa!